pparty.pl

Moda, Uroda, Zdrowy styl życia

jak wyszczuplić uda
Lifestyle

Jak wyszczuplić uda, nie chodząc na siłownię?

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Najwyższy czas zająć się udoskonaleniem swojej sylwetki. Pracując 3 – 4 razy w tygodniu do lata można wyrzeźbić piękne, zgrabne uda. Jak wyszczuplić uda bez wychodzenia na siłownię?

Przysiady i półprzysiady

Zastanawiając się, jak wyszczuplić uda, warto zacząć od jednego z najbardziej popularnych i jednocześnie najskuteczniejszych ćwiczeń.

Przysiady, bo o nich mowa, zna każda z nas. Nie znaczy to, że są one prawidłowa wykonywane. Należy pamiętać o kilku zasadach. Stopy rozstawiamy na szerokość bioder. Robiąc przysiad wypychamy pośladki do tyłu. Plecy proste. Ręce łączymy przed sobą, dzięki czemu dużo łatwiej utrzymać równowagę. Bardzo ważne jest, by kolana nie wychodziły za linię palców. Dzięki temu uchronimy się przed bólem kolan, który jest wyjątkowo dokuczliwy.

Warto pamiętać, że półprzysiady świetnie wpływają na rozwój mięśni czworogłowych, pośladków oraz tylnej części uda. Panie, które chcąc osiągnąć szybsze efekty mogą trenować z obciążeniem. Bag, kettel czy sztanga znacznie przyspieszą osiągnięcie pożądanych efektów.

Wykroki w przód i w tył

Wykroki to kolejne ćwiczenie, które potrafi zdziałać cuda. Nie jest skomplikowane, ale również trzeba wykonywać je prawidłowo.

Stopy ustawiamy równolegle na szerokość bioder. Robimy krok do przodu tak, by kolano nie wychodziło za palce stóp. Na przemian robimy to prawą i lewą noga. Ważne, by kolano w w fazie końcowej było pod kątem 90 %. Nie może wychodzić poza palce stóp! Druga noga schodzi na ziemię.

W tym ćwiczeniu również można użyć hantli jako obciążenia.

Podobnie wykonujemy wykrok do tyłu. Noga, która idzie do tyłu powinna zatrzymać się tuż nad ziemią. Noga z przodu jest pod kątem 90 %. Ręce w czasie wykroku idą do przodu, dzięki czemu łatwiej jest utrzymać równowagę.

Przenoszenie nóg w klęku podpartym

Zastanawiając się jak wyszczuplić uda warto pamiętać o ćwiczeniu, które wykonujemy w klęku podpartym.

Nogę ugiętą w kolanie, unosimy do boku na wysokość bioder. Plecy proste, nie mogą wyginać się w pałąk. Między udem a łydką powinien być zachowany kąt prosty. Na każdą nogę wykonujemy 3 serii po 15 powtórzeń.

Skoki na skakance

Chcąc wysmuklić nogi, nie można zapomnieć o skakaniu na skakance. Jest to ćwiczenie, które bez problemu można wykonać w domu. Nie tylko poprawi się po nim wygląd naszych ud, łydek oraz pupy, ale również kondycja, koordynacja ruchowa i wydolność.

Skakanka wzmacnia również kości i stawy, ciało staje się jędrne, silne i smukłe. Warto pamiętać, że podczas treningu pracują również mięśnie brzucha, które również często sprawiają paniom problemy.

Skacząc na skakance 30 minut można spalić około 300 – 400 kcal. Warto przeprowadzić trening interwałowy, który przynosi lepsze efekty. Zaczynamy od delikatnych skoków przypominających trucht. Następnie po minucie przechodzimy do skoków na dwóch nogach. Warto pamiętać, że skoki naprzemienne mają być powolne i relaksujące. Dzięki nim ciało się rozgrzewa. Skoki na dwóch nogach już mogą być znacznie szybsze. Wykonywanie kilku serii w zmiennym tempie zachwyci efektami, które będą widoczne już po kilku tygodniach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.